Vandaag de dag is Nederlandse consument massaal online pakketjes aan het bestellen. Samen met het het gehele zin wordt ervoor gezorgt dat de ene naar de andere kartonnen doos met daarin een pakketje binnenkomt. Hoewel alle familieleden van andere webshops bestellen, lijken alle verzenddozen precies op elkaar. Zonde. Een verzenddoos is de laatste herinnering die een klant heeft met je merk en het is zonde als je daarvan niet profiteert.
Verzenddozen voor jouw branding
Op het moment dat je alleen al je logo en slogan op je doos bedrukt, komt het gehele gezin in aanraking met jouw merk. Op deze manier herinner je je klanten er nog een extra keer aan dat ze bij jouw webshop een pakket bestelt hebben, dat jouw pakket op tijd geleverd is en dat ze een goed product hebben ontvangen. De klant ontvangt dat een goed product en wordt nog een keer extra herinnert dat ze het bij jouw webshop hebben besteld. Hierdoor wordt de kans vergroot op een herhaalaankoop.
Webshop verpakkingen die in de brievenbus passen
De meeste mensen werken overdag en kunnen dan dus niet een pakketje in ontvangst nemen. Hierdoor moeten ze weer een extra dag wachten om het te kunnen afhalen op een afhaalpunt. Verkoop jij met jouw webshop producten die passen in de brievenbus? Op het moment dat jij webshop verpakkingen gebruikt die in de brievenbus passen, ligt het bestelde pakketje al op de mat op het moment dat jouw klant thuis komt. Hierdoor kan jouw klant meteen gebruik maken van jouw product. Dit kan misschien net dat ene kleine subtiele voordeeltje zijn, wat je hebt ten opzichte van concurrenten.
Huisstijl op je verzendingen
Is jouw huisstijl een belangrijk onderdeel van jouw merk? Waarom gebruik je hem dan niet op de laatste interactie die een klant heeft met jouw bedrijf? Het is mogelijk om jouw eigen ontwikkelde huisstijl ook te gebruiken op verzenddozen. Op deze manier wordt de klant meteen weer herinnerd aan waar die het pakketje heeft gekocht. Na meerdere herhaalaankopen wordt de verpakking ook herkent bij binnenkomst.
Hopelijk hebben we je meer informatie kunnen geven over de voordelen van gepersonaliseerde verzenddozen.